Tarih: 14.09.2022 17:08

ALTIN KOZA'DA“BANA KARANLIĞINI ANLAT” VE “BİR ZAMANLAR GELECEK 2121” SEYİRCİ İLE BULUŞTU.

Facebook Twitter Linked-in

95. Akademi Ödülleri'nde En İyi Uluslararası Film kategorisi için Türkiye'nin aday adayı, Tayfun Pirselimoğlu’nun aynı adlı romanından sinemaya uyarladığı 'Kerr' filmi, Uluslararası 29. Adana Altın Koza Film Festivali’nde sinemaseverlerle buluştu.
‘’Esas 01 Burda AVM Cinemapink’’te gösterilen film sonrası Esin Küçüktepepınar moderatörlüğünde gerçekleştirilen söyleşiye, filmin senaryosunu yazarak yönetmenliğini de üstlenen Tayfun Pirselimoğlu’nun yanı sıra; yapımcı Vildan Erşen, filmin oyuncuları Erdem Şenocak, Rıza Akın ve sanat yönetmeni Natali Yeres katıldı.
İzleyicilerin tam not verdiği film sonrası, gelen soruları cevaplayan film ekibi büyük ilgi gördü. Gelen Oscar adaylığı sorusu üzerine Tayfun Pirselimoğlu ‘’İyi film yapmak için çaba gösteren bir yönetmenim. Böyle bir durumla karşılaşmak hoş oluyor, reddedecek değilim ama filmlerimi bunun için de yaptığımı söyleyemem açıkçası. Bizim Oscar’a atfettiğimiz önem önemli ama Hollywood başka bir dünya. Bizim dışımızdaki sinemanın döndüğü alan çok farklı. Oscar’ı duyunca insanların heyecanlanmasını anlıyorum ama beni sizin kadar heyecanlandırdığını söyleyemem doğrusu’’ dedi.
“Filmler yaşlanır ama ölmez”
Filme başlamadan önce dersine iyi çalışan bir yönetmen olduğunu belirten Pirselimoğlu ‘’Detaylı çalışırım. Bu çok yapılmayan bir şey ama gerçek sinemanın ancak bu şekilde yapılacağına dair bir düşüncem var. Dersini iyi çalışınca set daha hızlı oluyor. Yazarken tahayyül ettiğiniz resmi kotarmak daha kolay oluyor. Her filmin bir ömrü vardır, filmler yaşlanır ama ölmez. Filmlerin çok uzun süren bir hayatı vardır. Dolayısıyla en önemli şey arkanı döndüğünüz de iyi ki yapmışım dedirtiyorsa size bu bütün ödüllerden daha kıymetli’’ dedi.
“Diktatör bir yönetmen değilim.”
‘’Bir şeyin tekrar ediyor olması üzerine kafa yordum. Romanı yazdım. Sonrasında ‘’Kerr’’ kitabımın görsel hale dönüşmesi gerektiğine dair bir inanca kapıldım. Senaryo haline getirdim ve sonrasında filmi çektik’’ diyen yönetmen, filmlerini çekerken herhangi bir sorunla karşılaştığında nasıl çözdüğüne dair gelen soru üzerine şunları söyledi: ‘’Olabilecek ihtimalleri hesaplıyorum ama o ihtimallerin dışında milyon tane ihtimalle karşılaşıyorsunuz. Önemli olan o anla alakalı problemi hemen çözmek ya da onu değerlendirilebilecek bir unsur olarak görmek. Diktatör bir yönetmen değilim. Sinema öyle tuhaf ki, aklınıza hiç gelmeyen bir şey aniden olabilir. Bir filmin çekimi sırasında senaryoyu değiştirdim. Bu çok cüretkâr bir şey. Çünkü o an bir problemle karşılaşıyorsunuz. Yönetmenlik böyle bir şey. Karşılaştığınız problemi o anda en doğru şekilde çözmek... “
Her filmin bir dünyası olduğunu söyleyen yönetmen, izleyiciye sorular sordurtan filmler yapmayı sevdiğini söyledi ve ‘’Yönetmenin seyircide soru işaretleri yaratması, izleyicinin o soru işaretleriyle yaşaması ve belki bir ay sonra tekrar aklına gelmesi… Benim böyle taşıdığım binlerce film var. Bu bir yüktür ama iyi bir yüktür. İyi sinemanın bizi bu yüklerle bir yere doğru götürdüğünü düşünüyorum’’ dedi.

GİZEM KIZIL’IN İLK FİLMİ; BİR YÜZLEŞME HİKAYESİ
“BANA KARANLIĞINI ANLAT”
Aslıhan Gürbüz; “Çekimler öncesi uzun bir çalışma süreci geçirdim.”
Gizem Kızıl; “Ya düğünlerde ya da cenazelerde birebir saf yüzleşmeler yaşanabiliyor.”
Festivalin Ulusal Yarışma filmlerinden ilk olarak “Bana Karanlığını Anlat” seyirci karşısına çıktı. Ayşe Barım’ın yapımcılığını üstlendiği filmin gösterimine yapımcının yanı sıra filmin senaryosunu yazarak yönetmenliğini de yapan Gizem Kızıl ile başrol oyuncuları Aslıhan Gürbüz, Serpil Gül, Gizem Güçlü ve Selim Can Yalçın katıldı. Gösterim sonrası seyircilerin sorularını yanıtlayan yönetmen Gizem Kızıl ilk filmi “Bana Karanlığı Anlat” için bir yüzleşme hikayesi olduğunu söyledi. Kızıl “ailemde, etrafımda, kendi topraklarımızda gördüğüm en net, ya düğünlerde ya da cenazelerde birebir saf yüzleşmeler yaşanabiliyor, bunun üzerinden anlatmak istedim” dedi. Filmin başrolü Nermin’i canlandıran Aslıhan Gürbüz ise, film için uzun süren bir çalışma dönemi geçirdiğini, sete çıktığında ise Nermin’in nerede, nasıl duracağını bildiğini söyledi. Filmi izlemeye gelenler arasında Serenay Sarıkaya ile Burak Deniz de vardı.

ÜÇLEMENİN ORTANCASI; “BİR ZAMANLAR GELECEK: 2121”
Serpil Kızıl; “Nasıl bir gelecek bırakıyoruz?”
Ayşenil Şamlıoğlu; “Yeni gelen nesillere baktığımda, her biri gereğini yerine getirecektir diye düşünüyorum.”
Yarışma filmlerinden bir diğeri “Bir Zamanlar Gelecek: 2121” ise festivalin tek bilim kurgu yapımı. Filmin gösterimi, yönetmen ve senarist Serpil Altın, senarist Korhan Uğur, sanat yönetmeni Özüdoğru Cici ile başrol oyuncuları Ayşenil Şamlıoğlu, Selen Öztürk ve görüntü yönetmeni Kaan Çalışkan'ın katılımıyla gerçekleşti. Gösterim sonrası film ekibi izleyicilerin sorularını yanıtladı.
Serpil Altın ilk filmi “Bir Zamanlar Gelecek: 2121” ile ilgili izleyicilerin sorularını yanıtlarken, nasıl bir gelecek bırakıyoruz sorusunu sorma ihtiyacı hissetmenin filmin çıkış noktası olduğunu söyledi. Bir üçleme olduğunu da söyleyen Altın bu filminin üçlemenin ortancası olduğunu belirtti.
Filmin başrolünde yer alan Ayşenil Şamlıoğlu ise, ‘’Kendi geçmişime baktığımda bazı zamanlar çok güzeldi, çok lezzetliydi. Geçmişime baktığımda sevgiyle andığım anılar var şüphesiz. Ama gelecekten asla umudumu kesmem. Yeni gelen nesillere baktığımda, her biri gereğini yerine getirecektir diye düşünüyorum” dedi.


Orjinal Habere Git
— HABER SONU —