İfral TURGUT

Tarih: 22.01.2025 18:10

BARABBAS TOPLUMU VE KURTAR BİZİ APO

Facebook Twitter Linked-in

DEM Parti, Türkiye’yi kurtarmak için ikinci İmralı seferine bugün çıktı. En büyük Reisle görüşecek. Dönüşte ulaklar ayaküstü bir demeç vererek, görüşmenin çok yararlı geçtiğini, Reis’in Türkiye’nin geleceğine önemli katkılar sunmaya hazır olduğunu söyleyecek.

Ama önce aşağıdaki yazıyı (vaktiniz olursa) lütfen dikkatle, nelerin nelere benzediğini düşünerek okuyun; sonra da düşüncelerimizi paylaşalım. 

Fısıh Bayramı, İsrail’in Mısır’dan kurtuluşlarını anmak için kutlanan yıllık bir bayramdır. Yahudiler Fısıh Bayramı’yla esaretten kurtuluşlarını, tekrar doğuşlarını ve özgürlüklerini kutlarlar.Romalılar, Yahudilerin bu bayramda, bir suçlunun özgür bırakılması geleneğine izin vermiştir 

Barabbas hırsızlık ve cinayet suçlarından zindandadır. Zindan arkadaşı ise, Hz. İsa’dır.Fısıh Bayramı geleneklerine göre Vali PontiusPlatus, zindanı ziyaret eder, iki kişi seçer. İki kişiden hangisinin özgür bırakılacağına ise halk karar verecektir. Valinin gönlü İsa’nın seçilmesinden yanadır. Barabbas gibi bir adi suçluyu kasten İsa’nın yanına seçer. Karar halka sunulur.

Seçim sonunda, Vali hayal kırıklığına uğrar. Çünkü o halkın tercihinin iyiden, insanlıktan yana olacağını düşünmüştür. Oysa halk Barabbas’ı affetmiş, İsa’yı ise çarmıha göndermiştir. Vali halkın seçimine gönülsüzce razı olur.

Aslında seçim siyasidir. Halkı İsa karşıtı din adamları  yönlendirmiştir. Barabbas hikayesi tarihe, bir halkın ne kadar kolay yönlendirilebildiği ve toplulukların hataya ne kadar çabuk düşebileceğini gösteren bir olay olarak geçer. Hz. İsa dururken Barabbasları, kötülükleri tercih eden toplumlar literatüre “Kötülük Toplumu’’ olarak geçer.

Barabbas, affedildikten sonra,islah olmamıştır, yine suç işlemeye, kötülükler yapmaya devam eder ve yine zindana düşer Fısıh geleneğine göre bir kere seçilen ve özgür bırakılan bir suçlunun bir sonraki sene Fısıh’da seçilme hakkı yoktur. Ama Vali PontiusPilatus, halkın tercihini denemek için onu tekrar oylamaya sunar ve halk yine Barabbas’ı seçer. Halk kendisine sunulan hatalarını düzeltme hakkını yine doğru kullanmamış, yine doğruyu seçememiş, yine müstahak olduğu kaderi yaşamaya devam etmiştir.

Özgürlüğün kıymetini, seçimin anlamına bilmeyenlere seçme hakkını verseniz ne olur ki? Şimdi İmralı ulakları gelecek, bir şeyler söyler gibi yapıp, hiçbir şey söylemeden mesajı gerekli yere götürmüş olacaklar. Biz de zannedeceğiz ki;

Ama tarihi önceden ve tek taraflı belirlenmiş seçim zamanı geldiğinde, turpların tamamı heybeye konup, hıyarların tamamının saf değiştirmesi tamamlanınca,“Barabbas Toplumunun” oyları şimdiden bilinmeyen bir yöntemle sayılıp ilan edildiğinde bir arpa boyu yol gidemediğimizi anlayacağız.

BARABBAS TOPLUMU ŞAŞKIN ÖRDEK GİBİ ETRAFINI SEYREDERKEN,

 

 

 

 

 


Orjinal Köşe Yazısına Git
— KÖŞE YAZISI SONU —